Rijkswaterstaat

Gecentraliseerde gegevensverwerking voor gevelisolatie project zorgt voor beheer automatisering van objecten.

Contactpersoon

Bert Rijnbeek

Rol

Functioneel Beheer project gevelisolatie

Bedrijfsnaam

Rijkswaterstaat

Klant bij Innovine Projects sinds

2013

Rijkswaterstaat is het uitvoerende agentschap van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Elke dag werken ze aan een veilig, leefbaar en toegankelijk Nederland. Hun activiteiten variƫren van het beschermen van het land tegen overstromingen tot het bevorderen van duurzame oplossingen die de economie, het milieu en de kwaliteit van leven in balans houden.

Een van de belangrijkste projecten van Rijkswaterstaat richt zich op het verminderen van geluidsoverlast van wegen, spoorwegen en luchthavens door middel van gevelisolatie. Als onderdeel van dit gevelisolatieproject worden woningen die geluidshinder ondervinden geĆÆnspecteerd en, indien nodig, voorzien van isolatiemaatregelen. Dit project helpt de kwaliteit van leven van de bewoners te verbeteren en de impact van verkeerslawaai op hun leefomgeving te minimaliseren.

De Uitdaging

Rijkswaterstaat had een gecentraliseerd systeem nodig om de woningen (eigenschappen) te beheren die zijn opgenomen in het gevelisolatieproject. Het was essentieel om een platform te ontwikkelen waar alle gegevens met betrekking tot deze woningen, zoals onderzoeksresultaten en vervolgacties, veilig konden worden opgeslagen en beheerd. Bovendien moest deze data eenvoudig gedeeld kunnen worden met supervisors die de woningen ter plaatse inspecteren op isolatiemaatregelen.

Een extra uitdaging was het creƫren van een oplossing die real-time synchronisatie mogelijk maakte tussen het centrale systeem en een mobiele weergave voor supervisors. Supervisors moesten informatie ter plaatse kunnen invoeren over de isolatie van woningen, beslissingen documenteren en deze gegevens direct synchroniseren met het centrale beheersysteem van woningen. Daarnaast moest het systeem automatisch brieven genereren voor bewoners en eigenaren, waarin zij op de hoogte werden gesteld van de resultaten en geplande maatregelen.

Implementatie van de IT-oplossing

Innovine ontwikkelde een gecentraliseerd woningregistratie- en beheersysteem, geĆÆntegreerd met een applicatie voor supervisors. Tijdens hun bezoeken ter plaatse kunnen supervisors gegevens invoeren over de isolatiestatus van woningen. Deze informatie wordt direct in real-time gesynchroniseerd met het centrale systeem, wat zorgt voor een nauwkeurige en efficiĆ«nte samenwerking tussen kantoor- en veldpersoneel.

Daarnaast automatiseert het systeem de communicatie met bewoners via een brievenboekmodule, die bewoners automatisch op de hoogte houdt van de voortgang en geplande isolatiemaatregelen. Dankzij een gefaseerde implementatie werd het systeem geleidelijk uitgerold zonder lopende projecten te verstoren en werd het geĆÆntegreerd met de bestaande systemen van Rijkswaterstaat.

Waarom Innovine?

Rijkswaterstaat koos voor Innovine vanwege hun expertise in het ontwikkelen van schaalbare en gebruiksvriendelijke IT-oplossingen die processen volledig digitaliseren en automatiseren. Innovine begreep de specifieke behoeften van Rijkswaterstaat, zoals de vereiste voor real-time gegevensuitwisseling tussen kantoorpersoneel en veldwerkers, en bood een oplossing die naadloos integreerde met bestaande systemen.

Daarnaast onderscheidt Innovine zich door hun vermogen om complexe processen te vereenvoudigen en te stroomlijnen, zoals het beheer van eigendommen en communicatie met bewoners, via een gecentraliseerd platform. Innovine leverde niet alleen de technologie, maar zorgde ook voor een soepele implementatie en voortdurende ondersteuning, waardoor Rijkswaterstaat werd voorzien van een lange termijn, betrouwbare oplossing.

Resultaten en Voordelen

Dankzij de implementatie van het gecentraliseerde beheersysteem en de supervisor-app heeft Rijkswaterstaat aanzienlijke verbeteringen geboekt in het gevelisolatieproject. De automatisering van de gegevensuitwisseling tussen het veld en het kantoor heeft geleid tot een substantiƫle versnelling van het proces, minder menselijke fouten en een efficiƫntere samenwerking. Supervisors kunnen nu gegevens sneller en nauwkeuriger vastleggen, wat leidt tot betere besluitvorming en een soepelere uitvoering van de isolatiemaatregelen.

Daarnaast zorgt de geautomatiseerde communicatie met bewoners ervoor dat zij snel en accuraat worden geĆÆnformeerd, wat de klanttevredenheid heeft verhoogd. De digitale traceerbaarheid van elke stap in het proces heeft Rijkswaterstaat volledige controle gegeven over elk project, van begin tot eind.

De Oplossing

Een op maat gemaakt systeem dat het gevelisolatieproces volledig digitaliseert en automatiseert:
Management en Administratie
Administratie en Rapportage
resultaten:
Walter van der Velde - Flora NL

Remco Noom

Directeur ā€” Flora NL.

“We have been working with Innovine for over 10 years to our full satisfaction. The core of the collaboration network is formed by a powerful IT platform that connects participating florists. Each florist has access to their own environment where invoicing (custom digital), order processing, and track-and-trace are possible. We can fully serve all 300 of our florists with this online service system. The team provides great input, communication lines are short, and working with them is very pleasant.”

WAT JE MISSCHIEN OOK LEUK VINDT OM TE LEZEN

Succesverhalen van
onze klanten

Ontdek hoe onze oplossingen echte resultaten leveren door in te spelen op de unieke behoeften van klanten met specifieke bedrijfsprocessen, gespecialiseerde expertise en complexe bedrijfslogica.

Voor meer informatie over Rijkswaterstaat - ga naar ā€˜Rijskwaterstaat'